بوتاکس کنیم یا مزوتراپی

بوتاکس را فراموش کنید! بهترین ها اول سراغ مزوتراپی می روند!

نسل جدید کنونی به شکل متفاوتی با علائم پیری رفتار می کنند و روش هایی که برای رفع آنها به کار می گیرند، کاملاً با قدیمی‌ ترها فرق دارد.

 بزرگترین تفاوت هم این است که امروزی ها به دنبال نتایج فوری هستند. چه این نتایج برای رفع علائم پیری باشد و چه آرایش برای پنهان کردن آن ها!

مزوتراپی یا بوتاکس

مادرها و نسل قدیمی تر ما پول هایشان را برای خریدن یک کِرِم صورت خرج می کردند اما نسل جدید ترجیح می دهد که پولش را برای خرید محصولات پوستی بِرَند و درمان هایی که نتایج ثابت شده دارند، خرج کنند!

ما همین نسلی هستیم که همه چیز می خواهیم! پس برای چه منتظر بمانیم تا کِرِم صورتمان اثر کند؟! البته نمی گوییم که هیچ هزینه ای برای خرید محصولات و کِرِم های پوستی صرف نکنید، بلکه منظورمان این است که روش های مراقبت از پوست خود را اندکی ارتقاء بدهید! 

مزوتراپی صورت

هیچ چیز بیش از حد نخواهد بود، فرقی نمی کند که از درمارول استفاده می کنید یا بوتاکس، لیزر درمانی یا لایه برداری پوست! اما از آن جایی که درخشانی پوست، این روزها خیلی مهم تر از داشتن پوستی صاف شده است، بیشتر مردم اول به سراغ مزوتراپی می روند: درمانی که ترکیبی از چند ماده ی مغذی برای پوست است. 

 

 به گفته پزشکان متخصص تهران اسکین، در مزوتراپی این مواد را مستقیماً از طریق سوزن های ریز به داخل پوست تزریق می کند و در نتیجه جوش ها را درمان و از پوست مراقبت می کند. 

صرف نظر از سوزن ها، این درمان خیلی غیر تهاجمی تر از بوتاکس و فیلرهای پوستی است و بدون این که عوارض جدی داشته باشد، می تواند نتیجه ای که می خواهیم را برایمان به ارمغان بیاورد.

 

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره ی مزوتراپی به دست آورید، همچنان به اسکرول کردن این مطلب ادامه دهید.

مزوتراپی چیست و چگونه عمل می کند؟

ما از بهترین متخصص پوست در تهران درخواست کرده ایم که نحوه ی عملکرد مزوتراپی را برایمان شرح بدهد. او می گوید که ” این درمان شامل چند تزریق به سطح اولیه پوست است. 

این تزریقات شامل ترکیبی از ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر ترکیبات طبیعی است که در خود پوست هم وجود دارند( مثل هیالورونیک اسید که با افزایش سن، تولیدش در بدن کم می شود) 

باید بدانید که انواع مختلفی از مزوتراپی را می توان انجام داد. مواد تشکیل دهنده ی هرکدام از آمپول های مزوتراپی در حقیقت با توجه به نیاز اساسی فرد مانند کاهش کلاژن، ریزش مو یا سلولیت و حتی اضافه وزن تعیین می شود.

آیا مزوتراپی باعث بهبود عملکرد پوست می شود؟

بهترین متخصص پوست تهران می گوید” بله، تکنیک های فیزیکال باعث تحریک فیبروبلاست ها برای تولید کلاژن و الاستین بیشتر می شود.” قبل از هر چیزی باید بررسی شود که فیبروبلاست ها چه کمبودی دارند؟ هیالورونیک اسید، ویتامین، مواد معدنی، آمینو اسیدهای لازم، فاکتورهای رشد یا سلول های بنیادین؟!

بعد از پاسخ به این سوالات می توان مشخص کرد که بر اساس نیازهای بیمار و سن او، باید چه مواد مغذی ای را به فیبروبلاست ها برسانیم.

آیا مزوتراپی برای رفع چین و چروک مناسب است؟

بهترین متخصص پوست و مو در تهران، می گوید: “بله و خیر!” 

بوتاکس روی چروک های پویا و چروک های ناشی از حرکت عضلات عمل می کند و دقیقا به همین خاطر است که برای درمان این نوع از چین و چروک ها، همواره بهتر است که به سراغ بوتاکس برویم. 

اما مزوتراپی بافت پوست را در محل تزریق بوتاکس بهبود می دهد.

 باید بدانید که مزوتراپی فیلر نیست بنابراین نمی تواند کاهش حجم صورت را جبران کند. گرچه خوب است یادآور شویم که مزوتراپی می تواند عمر و ماندگاری فیلرها را افزایش داده و با تحریک تولید کلاژن و الاستین بیشتر در محل هایی که حجم خود را از دست داده اند، باعث شود تا صورتی پُرتر و حجیم تر داشته باشید.

مزوتراپی برای درمان خط های عمودی بالای لب، لب های خشک شده و چروک های ریزی که اطراف دهان و زیر گونه ها به وجود می آیند، عالی است. 

آیا مزوتراپی درد دارد؟

این مسئله بستگی زیادی دارد که شما درد را چگونه تفسیر می کنید! باید بگوییم که مزوتراپی کاملاً هم بدون درد نیست اما واقعا آزاردهنده هم نخواهد بود. بیماران باید 30 دقیقه قبل از شروع درمان خود را به مطب برسانند تا کِرِم بی حسی به آن ها زده شود. علاوه بر این از نور قرمز هم برای کاهش درد و بهبود نتیجه ی درمان نیز استفاده می شود.

درمان مزوتراپی کل صورت در بهترین مرکز پوست تهران عموماً 45 دقیقه به طول می انجامد اما درمان هر یک از بخش های صورت تقریباً 10 الی 15 دقیقه طول خواهد کشید. 

در نهایت باید بگوییم که اگر تصمیم دارید به سراغ مراکز پوست و زیبایی در تهران بروید و درمان مزوتراپی را انجام دهید باید چند سوال از آن ها بپرسید: چه چیزی تزریق می کنند؟ 

چگونه درمان را انجام می دهند و از همه مهم تر این که از آن ها بخواهید تا عکس بیماران قبلی مرکز را به شما نشان دهند تا کیفیت کار آنجا را محک بزنید!

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا